Instagram

čtvrtek 18. června 2015

Narozeninový jahodový dort



Je ti jednadvacet, máš po zkouškovém a jednoho rána se probudíš a přemýšlíš, čím vlastně budeš. Co chceš doopravdy dokázat. Kam by ses chtěla vypracovat. Máš vůbec potenciál? Sama sebe uklidňuješ, že jsi rozhodně třída, ačkoliv tuhle chlácholící myšlenku vydoluješ z nejhlubšího dna svého sebevědomí.
Nakonec všechny chmury a černé obláčky v mysli zaženeš myšlenkou na vynikající snídani. A v tu chvíli máš jasno. Chce to upéct dort. Ale ne tak ledajaký. Hm... Brácha má v neděli narozeniny... Narozeninový! To je ono! A dáš se do práce. Chtělo by to nějaký skvělý piškot, skvělou náplň a skvělý nápad. Hotovo. :)



Co se týká piškotu, na internetu je snad triliarda odkazů na různé recepty. Mně se osvědčila úplná klasika z polohrubé mouky, cukru, kypřícího prášku a vajíček. Řídila jsem se heslem "kolik vajec, tolik mouky a cukru", ale po zvážení vajíček a předpřipravení si sypkých surovin jsem někde v sobě uslyšela slabý hlásek, který mi našeptával, ať mouky a cukru dám o něco méně. Korpus jsem po upečení nechala vychladnout, špičku kvůli zarovnání odřízla a celý dort rozdělila podélně na tři části.



Druhým krokem byl samozřejmě krém. Vzhledem k tomu, že je léto, mám většinou chuť na něco lehkého, svěžího. Poslední dobou mě moc klasický máslový krém neláká. Mám spíše chuť experimentovat. Nedávno jsem narazila na výborný tvarohový krém, proto jsem se rozhodla ho použít i dnes. Navíc je hrozně jednoduchý. Za prvé rozšlehat tvaroh, za druhé přidat cukr a nakonec za třetí šlehačku. Konzistence je perfektní, chuť je dokonalá a abych získala krásnou narůžovělou barvu, přimíchala jsem i několik rozmixovaných jahod. Krém tak získal zajímavější chuť a hlavně úžasnou vůni a parádní barvu - i bez umělých barviv. :)



Váhala jsem nad tím, jestli zkusit tzv. "naked cake", ale nakonec jsem se rozhodla, že to zkusím třeba příště. :) Korpus jsem si ještě pomazala marmeládou. Prostě jsem domácí marmeládě z černého rybízu neodolala. Jasně, máme doma i jahodovou (když už je to jahodový dort), ale nechci, aby to bylo příliš sladké. :)
No a jdeme do finále - krémem potřu všechna patra dortu, prokládám plátky jahod a postupně potírám i boky. Vezmu stěrku a vyrovnám krém na celém dortu, co to jde. Snažila jsem se, fakt, že jo! :) Nakonec jsem jej ještě dozdobila několika jahůdkama nahoře a lístky máty. A šup s ním do ledničky! Snad bude mít brácha radost. :)



Sladký večer.
K. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat