Instagram

neděle 8. února 2015

Božský Cheesecake.

Vanilla cheesecake


Už je tomu nějaký ten pátek, kdy jsem se rozhodla, že poprvé zkusím upéct cheesecake. Tenhle dort jsem si oblíbila od té doby, co jsem ho poprvé ochutnala v naší cukrárně. A už mi to tak zůstalo. Není proto divu, že mi trvalo poměrně dlouho, než jsem našla pro mě "ten pravý" recept. Nakoupila jsem suroviny a dala se do toho. 

Musím přiznat, že tenhle cheesecake byl naprosto božský. Problém byl v tom, že jsem ten recept od té doby už nenašla. Prohledala jsem celý svět křížem krážem, ale můj osudový recept na cheesecake byl prostě pryč. Zkoušela jsem i jiné recepty, ale musím přiznat, že to  byly jen vyhozené peníze, suroviny a ztráta času. Opravdu.

Dnes jsem se ale rozhodla, že to nevzdám. Našla jsem proto několik jiných receptů a dala je dohromady tak, aby odpovídaly mým chuťovým buňkám. Tenhle recept na cheesecake totiž chutná jako vanilkový pribiňáček. :)

http://data1.whicdn.com/images/160635882/large.png
Obrázek z weheartit.com - @nycstarlet


Základem je korpus.
Na ten nebudete potřebovat žádné sušenky. Prostě si ho uděláte sami. - tuhle variantu vítám stonásobně, protože korpusům z kupovaných sušenek prostě nevěřím.

150 g hladké mouky
100 g cukru
100 g másla
kypřící prášek

Z daných ingrediencí vytvoříme lehce lepkavé těsto. Můžeme ho na chvíli odložit do ledničky, ale já si ho rovnou nacpala do dortové formy, kterou jsem si předtím vyložila pečícím papírem. Těsto pořádně rovnoměrně rozprostřu po celé ploše a co mi zbyde, vytáhnu i po stranách. Formu vložím do již předehřáté trouby (tak kolem 150-180°C, ale naše trouba peče víc :)). Korpus ale v troubě nenechávám moc dlouho, stačí jen několik málo minut a znovu ho vytáhnu ven. A nechám zchládnout. Někteří ale tenhle krok úplně vynechávají.

Podstata cheesecake-u
Co by to bylo za cheesecake bez náplně. K ní budeme potřebovat:

600 g mascarpone 
200 ml zakysané smetany
3-4 vajíčka
250 g moučkového cukru
citrónová šťáva

Bereme do ruky šlehač a šleháme. Nejprve vyšlehávám mascarpone, pak přidávám zakysanou smetanu a cukr. Když si dám na čas, ničemu neuškodím. Nakonec postupně po jednom přihazuji vejce a citronovou šťávu. Jestliže máte krém dost tekutý, nelekejte se. Má to tak být. :)

Do formy s korpusem naliju krém a nechávám chviličku v klidu. Mezitím si vezmu například hrnec, naplním ho vodou a pokládám do spodní části trouby. V tuto chvíli můžeme vložit cheesecake do trouby a nechat péct. Jak už jsem zmiňovala, každému peče trouba jinak, ale odhadovaný čas pečení na 150-180°C je zhruba půl až třičtvrtě hodiny. Dort by měl být po krajích nahnědlý, ale uprostřed by se měl při pohnutí ještě třást. Až bude hotový, vypněte troubu, ale cheesecake nevytahujte. Pouze pootevřete dveře trouby a nechte jej další hodinu uvnitř. Nakonec můžete cheesecake vytáhnout, nechat úplně vychládnout a na nějakou dobu ještě vložit do ledničky, aby se pořádně vychladil.

Vanilla cheesecake
Obrázek z weheartit.com - @Marion_Valeria_Lou

Snad jsem nic nezapomněla. Pokud se rozhodnete ho vyzkoušet, určitě mi dejte zpětnou vazbu, jak to dopadlo. Podle mě na tenhle cheesecake nemá žádný jiný recept, ale jedná se čistě o můj osobní názor. Na dozdobení použijte vlastní fantazii a jahody, borůvky, maliny, ostružiny, plátky limetky a citronu...prostě co uznáte za vhodné. Tak dobrou chuť. :)
P.S. Peču pouze pro radost, nemám na to žádnou školu, tak kdyžtak omluvte případné chyby. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat