Instagram

čtvrtek 12. února 2015

Láska bez sexu, nebo sex bez lásky?

Tak mě napadá - není svět rozdělen do těchto dvou skupin?

Mám dva typy kamarádů. Jedni jsou ti, kterým je v podstatě jedno, s kým večer skončí. Jdou na akci přímo s myšlenkou, že si někoho odvedou a ráno zůstanou jen vzpomínky. Nic neřeší, je to přeci jen sex. Jde o to, trochu si užít, že jo? A pak je tu ta druhá skupina. Do té spadám i já. Raději zemřít jako panna, než žít bez lásky.

Untitled
Obrázek z weheartit - @bae_myloves


Na 21. století jsem asi poměrně konzervativní člověk. Pojem lásky dvou lidí a nějakého jejich vzájemného vztahu je pro mě čímsi posvátným. To se, jak pomalu zjišťuju, poněkud vytrácí ze společnosti. Být věrný už není sexy a "proč být s jedním partnerem, když střídat nové a nové je tak vzrušující?" se stává čím dál častější.
Už je to snad i víc než polovina všech manželství, které končí rozvodem. Zajímá někoho proč? V čem je těžší si dnes vzájemně porozumět, než tomu bylo dřív?

Lidé si přestali naslouchat. Slyší, ale neposlouchají. Nechtějí zpravovat něco, co je rozbité, když je jednodušší, koupit si nové. Pravým opakem jsou mí prarodiče. Minulý rok spolu oslavili padesát let od svatby. Moc jim to přeju a mám z toho hroznou radost. Když se na ně podívám, tak i přes to, že občas se jeden nad druhým rozčilují, mají se rádi a nedokážou bez sebe být. A přesně tohle se z dnešního světa vytrácí.
Obrázek z weheartit - @FeatherPalm



Je to tím, že se vše zrychluje a tak lidé při seznamování více spěchají? Po třetím rande už plánují společné soužití a po pátém svatbu a děti. (Ačkoliv svatba už taky není tak cool.) Kdo by se divil, že za rok vztahu už mají všeho plné zuby. Přeskočí přeci to nejdůležitější - vzájemné poznávání. 

A když se vrátím zase na začátek - je promiskuita člověku vrozená, nebo je to jen součást nynější doby? Nevšimla jsem si nikdy, že by tenhle životní styl některému z mých kamarádů vadil. Pro mě například nemá ani za mák přitažlivosti.
Naopak, cit "milování někoho" považuji za absolutní hodnotu. A tu si nezíská každý. Nakonec, zachovávám si tím i svou důstojnost. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat